موضوع پروژه:بررسی مصالح،میزان و نحوه استفاده آنها در بناهای سنتی

با رویکرد به خانه های قاجار اردبیل

 

تهیه کنندگان:کاظم پور،علوی

دانشگاه محقق اردبیلی

 

چکیده

خودبسندگی و تکیه بر مصالح بوم آورد یکی از 5 اصل معماری ایرانی میباشد.

مصالح بومی به دلیل خصوصیات فیزیکی و کالبدی در پیوند معماری با محیط اطرافش و دست یابی به مفهوم معماری میتواند باعث تسریع در حل مسائل و ابهامات عصر حاضر گردد،لذا استفاده از تجارب گذشتگان و حفظ آنها برای آیندگان ضروری می نماید.از سویی دیگر به رغم مطرح شدن مباحث پایداری در دنیای متاخر عملا تمامی این اصول توسط پیشینیان ما به گار گرفته می شد.معماران پیشین ناگریز از تکیه بر منابع طبیعی انرژی های پاک ارزان قیمت و دردسترس بوده اند.این بهره گیری از طبیعت در سطوح مختلف ارتفاعی و منابع گوناگون بوده است. مقاله حاضر به بررسی مصالح بومی می پردازد که با مطالعه ی کیفی صورت گرفته و ابزار گردآواری داده ها مشاهدات و مطالعه منابع مکتوب می باشد.

 

دریافت فایلpdf

uplod.ir/0hr75s6223g1/masaleh.pdf.htm

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

تاريخ : شنبه 28 بهمن 1398برچسب:, | 18:22 | نویسنده : علوی |

 

این کتاب همون کتابیه که استاد هم سر کلاس تدریس میکنن :

یکی از بهترین کتاب هایی است که تا کنون در زمینه درس انسان ، طبیعت ، معماری در ایران به چاپ رسیده است. محتویات این کتاب ، سال ها در دانشگاه های علم و صنعت ، شهید رجایی تهران ، فردوسی مشهد ، هنر اسلامی تبریز و ... توسط اساتیدی همچون مهندس نقره کار ، دکتر حمزه نژاد و ... تدریس شده است.

کتاب انسان ، طبیعت ، معماری مهندس نقره کار منبعی غنی جهت پژوهش های دانشجویان کارشناسی و ارشد معماری در زمینه دروس مبانی نظری و حکمت هنر اسلامی نیز می باشد.

     

                                           

 

دانلود: http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://memardownload.persiangig.com/books/ensan%252Btabiat%252Bmemari(www.memardownload.com).exe

 حجم دانلود: 12 مگابایت


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

تاريخ : دو شنبه 13 آذر 1398برچسب:, | 23:40 | نویسنده : حسن زاده |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.